Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till abonnemang

Om ditt SIM-kort har gått sönder eller om du behöver ett annat format kan du antingen beställa ett nytt SIM-kort på Mitt Konto, eller hämta ett nytt direkt hos ett av våra ombud.

Hämta ut ersättnings-SIM hos ombud

Vill du få ett nytt SIM-kort, utan att behöva vänta, så kan du hämta ut det direkt hos ett av våra ombud. Använd sökfunktionen längst ner på den här sidan för att se vilka vilka ombud i närheten av dig som har våra SIM-kort i lager. För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos något av våra ombud gäller följande:

- Det kostar 25 kr att hämta ut ett nytt SIM-kort hos något av våra ombud.

- Det är bara du som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet.

- Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.

Du kan inte hämta ut ett nytt SIM-kort om det gamla är spärrat. Har du satt en spärr på SIM-kortet måste du av säkerhetsskäl kontakta vår kundservice på 0772-21 21 21 och be dem att skicka ett nytt SIM-kort till din folkbokföringsadress.

Alla SIM-kort som finns hos våra ombud är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud.

Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.

Beställa ersättnings-SIM via Mitt konto

Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och vi har en leveranstid på 3 - 5 dagar. För att beställa ett nytt SIM-kort via Mitt Konto behöver du:

- Logga in på Mitt Konto

- Klicka på fliken "Frågor och svar"

- Välj "Beställ nytt SIM-kort" och gör din beställning

Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer vid beställning av ett nytt SIM-kort.

Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.

Tänk på att om du beställde ditt SIM innan kl 07:00 den 20 augusti (då den nya snabbare aktiveringstiden kom igång) aktiveras kortet automatiskt 5 arbetsdagar efter din beställning. Du kan aktivera det tidigare inne på Mitt Konto under "Aktivera SIM" i vänstermenyn. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.

Har du kontantkort?

Då kan du spärra ditt kort genom att logga in på Mitt Konto. Här kan du läsa mer om hur du sen beställer och aktiverar ett ersättnings-SIM till ditt kontantkort.


Hämta ditt ersättnings-SIM direkt hos 7-Eleven eller Pressbyrån

Butik Butiker
Adress
Öppettider
{{store.properties.C_CHAIN}}
{{store.properties.ADDRESS1}}
Vardagar:
{{store.properties.C_OPEN}} - {{store.properties.C_CLOSE}}

Lördagar:
{{store.properties.C_OPEN_SAT}} - {{store.properties.C_CLOSE_SAT}}

Söndagar:
{{store.properties.C_OPEN_SUN}} - {{store.properties.C_CLOSE_SUN}}

Få koll på samtal och surf med vår smidiga app!
Stäng

Vi har cookies för bästa upplevelse

Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies