1. Start
  2. Kundservice
  3. Abonnemang och fakturor
  4. Beställa och aktivera ett nytt SIM-kort

Beställa och aktivera ett nytt SIM-kort

Om ditt SIM-kort har gått sönder eller om du behöver ett annat format beställer du ett nytt SIM-kort på Mitt Konto. Klicka sedan på fliken "Frågor och svar" och välj "Beställ nytt SIM-kort" i menyn och gör din beställning där.

Ett SIM-kort som passar alla mobiler
Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler. Ditt SIM-kort levereras inom tre-fem arbetsdagar. Du behåller ditt gamla nummer vid beställning av ett nytt SIM-kort.

Om stulet/borttappat SIM-kort

Om ditt SIM-kort blir stulet eller om du har tappat bort det behöver du spärra SIM-kortet. Gå in på Mitt Konto och klicka på "Hjälp" och sedan på "Spärra stulet/borttappat SIM-kort". Ditt SIM-kort spärras direkt från inkommande och utgående samtal, SMS och Surf. Vi skickar ett nytt SIM-kort till din adress. Du behåller samma nummer.

Har du kontantkort?
Då kan du spärra ditt kort genom att logga in på vår app!

Aktivera nytt SIM-kort
Ditt SIM-kort aktiveras automatiskt 5 arbetsdagar efter din beställning. Får du ditt SIM-kort tidigare med posten och vill komma igång med ditt nya abonnemang direkt, fixar du det inne på Mitt Konto under "Aktivera SIM" i vänstermenyn.


Tillbaka