Skador, öppet köp och ångerrätt

Öppet köp och ångerrätt
Har du ångrat dig? Om du köper en vara eller tjänst av Comviq har du rätt att ångra dig om du meddelar Comviq inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Du står då för returkostnad och har ansvar för paketet tills den har tagits emot av oss. Om du vill ångra ditt köp är det enklast att kontakta Kundservice.Tänk på att så fort du börjar använda mobilen eller tjänsten kan du bli skyldig att ersätta Comviq för den del du använt, till exempel samtalsavgifter, dataförbrukning osv.

Skadat gods vid leverans
Om din mobil är fysiskt skadad vid leverans eller om emballaget är trasigt behöver du kontakta Kundservice via chatten eller ringa på 0772-21 21 21.

Om du har använt din mobil
Om din mobil inte fungerar efter att du har börjat använda den vill vi att du provar dessa åtgärder först. Om inget av det fungerar behöver du skapa ett serviceärende.

1. Ladda din mobil i 20 minuter och testa sedan att starta om din mobil.
2. Gör en återställning av alla inställningar. Hur du gör för att återställa din mobil hittar du i manualen för din mobil.
3. Om du har en smartphone, uppgradera till den senaste programvaran. Instruktioner för hur du uppgraderar hittar du i din mobils manual.

Obs! Tänk på att säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat du vill spara samt att plocka ut SIM-kortet. Ta av eventuellt mobilskal eller displayskydd innan du genomför ovan testar samt skickar in din mobiltelefon.

Om inget av ovanstående fungerar, registrerar du ett serviceärende genom att gå in på https://service.datrepair.de/comviq-reparation och följ instruktionerna.Tänk på att du kommer behöva ha tillgång till ditt kvitto för att kunna genomföra din anmälan!




FÅ KOLL PÅ SAMTAL OCH SURF MED VÅR SMIDIGA APP!
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av Comviq. Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer här