Ångra ett köp

När du köper en vara eller tjänst av Comviq har rätt att ångra dig om du meddelar Comviq inom 14 dagar. Om du vill ångra ditt köp finns det två sätt att göra det på:

1. Kontakta Comviqs kundservice via Mitt konto för sedan få returnera din vara.
2. Skriv ut Konsumentverkets ångerblankett och skicka den till: Tele2 Sverige AB, 106 66 Stockholm

Du som kund står för returkostnad.

Om du använder tjänsten innan ångerperioden upphört och sedan ångrar dig inom ångerperioden är du betalningsskyldig för de tjänster du använt.

Vad som gäller vid ångerrätt och när du returnerar din försändelse
- Vid köp av en tjänst har du rätt att ångra dig inom 14 dagar från att avtalet tecknades.
- Vid köp av hårdvara har du rätt att ångra dig inom 14 dagar från att du hämtat ut varan.
- Telefonen bör helst returneras tillsammans med originalemballage.
- Alla tillbehör ska returneras i samma skick som de mottagits (t ex samtliga medföljande tillbehör, bilagor och manualer).
- Om det uppkommer värdeminskning som beror på att du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att undersöka varans egenskaper eller funktion kan du bli skyldig att ersätta Comviq för värdeminskning t ex kostnad för rengöring, reparation, omprogrammering av hårdvaran eller mellanskillnaden mellan en ny och begagnad vara om varan inte längre kan säljas som ny.
- Vid korrekt genomförd retur enligt konsumentköplagen, betalas varans fulla pris tillbaka med undantag för fraktkostnader.

Läs våra köp- och leveransvillkor för mer information

Få koll på samtal och surf med vår smidiga app!
Stäng

Vi har cookies för bästa upplevelse

Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies