Bindningstid och uppsägningstid för abonnemang

Vi försöker göra det lätt för dig genom att inte ha några bindningstider, eller någon uppsägningstid. Det förutsätter att du endast köper ett Comviq-abonnemang - utan en mobil med avbetalningsplan.

Bindningstid om du köper en mobil

Om du däremot köper ett abonnemang tillsammans med en mobil på avbetalning så har du 24 månaders bindningstid. När bindningstiden har gått ut och du vill säga upp ditt abonnemang behöver du ta kontakt med Kundservice så får du hjälp med det.

Jag har mindre än tre månader bindningstid kvar på min avbetalning - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?

Ja, om du har köpt ett abonnemang tillsammans med en mobil och har mindre än tre månaders bindningstid kvar så kan du förlänga ditt abonnemang och därmed köpa en ny mobil med avbetalningsplan.

Jag har mer än tre månader bindningstid kvar på min avbetalning - kan jag förlänga den och köpa en ny mobil?

Du har två val:

1. Vänta till att du har tre månader bindningstid kvar
2. Kontakta kundservice och be om en slutfaktura på din nuvarande avbetalningsplan. Be samtidigt om att få en förlängning. Din nästa faktura kommer då att innehålla slutkostnaden för ditt nuvarande abonnemang plus den eventuellt förhöjda avgiften för ditt nya abonnemang med mobiltelefon.

För mer information om just din bindningstid är det bara att logga in på Mitt Konto för mer information.

FÅ KOLL PÅ SAMTAL OCH SURF MED VÅR SMIDIGA APP!
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av Comviq. Fortsätter du använda vår webbplats godkänner du att cookies används. Läs mer här