Beställa och aktivera ett ersättnings-SIM till abonnemang

Tips! Använd eSIM

De flesta mobiler idag har stöd för eSIM och behöver därför inte använda ett fysiskt SIM-kort. Har din mobil stöd för eSIM så rekommenderar vi att du beställer ett sånt istället. Läs mer om hur du gör här!

Fysiskt SIM-kort

Om din mobil inte har stöd för eSIM eller om du ändå behöver ett fysiskt SIM-kort kan du beställa ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen.

Behöver du SIM-kortet direkt och du inte redan har beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen kan du hämta ut ett ersättnings-SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven mot en avgift på 25 kr.

Beställ fysiskt ersättnings-SIM-kort via
Mitt konto

Att beställa ett ersättnings-SIM via Mitt Konto är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.

  1. Logga in på Mitt Konto.
  2. Klicka på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
  3. Skrolla ner och klicka på Hantera SIM.
  4. Klicka på Beställ nytt SIM, eSIM och spärra SIM.
  5. Välj SIM-kort.
  6. Klicka på BESTÄLL NYTT SIM.
  7. Klart!

Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.

Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.

Comviq-appen

Att beställa ett ersättnings-SIM via Comviq-appen är gratis och leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar.

  1. Öppna och logga in i Comviq-appen.
  2. Tryck på Översikt längst ner till vänster.
  3. Tryck på det mobilnummer som du vill beställa ett SIM-kort till.
  4. Tryck på kugghjulet uppe till höger.
  5. Skrolla ner och tryck på Beställ SIM, eSIM & spärra SIM.
  6. Välj SIM-kort.
  7. Tryck på BESTÄLL.
  8. Klart!

Vi skickar alltid ett trippel-SIM som passar alla mobiler och du behåller ditt gamla nummer.

Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du satt in det i din mobil. Har ditt nya SIM-kort inte kommit igång inom 15 minuter, prova att starta om mobilen. Om du inte sätter in det nya SIM-kortet i en mobil inom 30 dagar från att du fått det kommer det sluta att fungera, och du måste beställa ett nytt.

Hämta ut hos Pressbyrån eller 7-Eleven (kostnad 25 kr)

För att du ska kunna hämta ut ett SIM-kort hos Pressbyrån eller 7-Eleven gäller följande:

  • Det kostar 25 kr.
  • Du har inte redan beställt ett ersättnings-SIM-kort via Mitt Konto eller Comviq-appen. Har du gjort det måste det kortet först levereras och aktiveras innan det går att beställa ett nytt ersättnings-SIM-korts.
  • Det är bara du som är registrerad på numret som kan hämta ut SIM-kortet.
  • Du måste ha med dig giltig legitimation/ID-kort.

Alla SIM-kort som finns hos Pressbyrån och 7-Eleven är trippel-SIM som passar alla mobiler. Du behåller ditt gamla nummer när du hämtar ut ett nytt SIM-kort hos ett ombud.

Ditt nya SIM-kort aktiveras automatiskt efter att du startat om din mobil. Det kan ta upp till 15 minuter innan det är aktiverat.

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.