Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Välj en kategori som stämmer in på din fråga.

Vanliga frågor
Hur ändrar jag prisplan?

Om du vill ändra din prisplan gör du det enkelt inne i Mitt Konto eller i appen. När du är inloggad klickar du på “Välj annat abonnemang” och byter till det abonnemang du vill ha.

Hur tankar jag mitt kontantkort?

Det finns flera sätt du kan tanka på ditt kontantkort. Du kan till exempel tanka här på comviq.se, i Comviq-appen, via din Internetbank, med ett värdebevis eller så besöker du någon av våra återförsäljare.

Vad ingår i mitt abonnemang?

Under produktkortet på Mitt Konto hittar du allt som ingår i ditt abonnemang. Du kan enkelt jämföra våra mobilabonnemang här och se hur många utlandsminuter som ingår i de olika abonnemangen. För dig som har flera tjänster hos oss ingår ytterligare förmåner.

Varför är min faktura högre än vanligt?

Har du kanske ringt ett betalnummer, skapat en annons på Blocket eller köpt ett mobilspel? Här listar vi de vanligaste orsakerna till ett annat fakturabelopp än förväntat.

Jag är ny kund och har frågor om min första faktura

Din faktura kommer att komma till mejlen som du angav när du blev kund hos oss. Har du inte fått någon faktura? Kolla så att den inte hamnat i din skräppost. Du kan alltid logga in på Mitt Konto för att se dina fakturor, aktivera autobetalning och/eller vår tjänst Maxpris så att du inte får några överraskningar på din faktura.

Varför har min surf tagit slut snabbare än vanligt?

Har surfen tagit slut snabbare än vad du trodde? Ett tips är att kolla vilka av dina appar som drar mest data. Det skiljer sig åt beroende på vilken mobil du har men oftast hittar du det under Inställningar -> Anslutningar/Mobilnät -> Dataanvändning. Inne i Mitt Konto kan du hålla koll på hur mycket surf du har kvar och även byta prisplan om du känner att du behöver mer surf varje månad.

Hur överlåter jag mitt abonnemang?

Om du vill överlåta ditt abonnemang till någon annan gör du det enkelt här på comviq.se. OBS! säkra att du inte har någon obetald faktura innan du påbörjar en överlåtelse.

Överlåt abonnemang här

Hur aktiverar och beställer jag ett nytt SIM-kort?

Om ditt SIM-kort har gått sönder eller om du behöver ett annat format kan du antingen beställa ett nytt SIM-kort inne i Mitt Konto, eller hämta ett nytt direkt hos Pressbyrån. Här kan du läsa mer om att beställa och aktivera ett nytt SIM-kort.

Var kan jag se min leveranstid?

Här kan du se din leveranstid.

Vad kostar det att surfa och ringa till och från utlandet?

Om du vill ha mer information om våra utlandspriser så hittar du det här.

Hur får jag mitt tillbehör på köpet?

Här kan du läsa om kampanjer med tillbehör på köpet.

Logga in på Mitt Konto

Få koll på dina tjänster med Mitt Konto. Betala fakturor, se hur mycket surf du har kvar, köp mer surf, beställ ett nytt SIM-kort och mycket mer.

LOGGA IN

Något annat?

Chatta

En mänsklig kollega finns tillgänglig

Tisdag - Fredag 09.00 - 17.00

Lördag 09.00 - 15.00

Vår nya bot hjälper dig dygnet runt

Mejla

Få svar inom 3-4

arbetsdagar.

Ring

Måndag - Fredag: 09:00 - 17:00
0772-212121

Ladda ner vår app!

Du vet väl om att du kan göra det mesta i vår app?

Betala dina fakturor, tanka på ditt kontantkort och mycket mer.